neděle 1. května 2022

Pod kapotou: Concept Art

 

Zdá se, že je to už nějakou dobu od naší nejnovější epizody blogu Under The Hood. Tato série byla vytvořena, aby vám přinesla některé skvělé informace ze zákulisí vývoje našich her a práce členů našeho týmu obecně. Jsme rádi, že vám můžeme oznámit, že pro vás máme další exkluzivní pohled, tentokrát o roli Concept Art v našich hrách a bližší pohled na některé z našich umělců a jejich odpovědnosti!


V té době, jako menší a méně zkušený tým nadšenců, jsme vytvářeli vše pro naše hry sami, někdy bez řádných zkušeností. Proto jsme se inspirovali světem kolem nás a často jsme ho přizpůsobovali svým potřebám. A i když ty časy byly fajn a my si na ně rádi vzpomínáme, je také dobře, že rosteme a nyní máme tolik nových a talentovaných kolegů, kteří nám mohou pomoci s tím, jak mohou být naše hry a aktiva v nich vytvořena. 

Po cestě jsme objevili krásu konceptuálního umění, o kterém jsme si nikdy nemysleli, že by mohl nabídnout tolik příležitostí a prostředků využití v rámci našich přepravních titulů, protože jsme byli zvyklí na myšlenku, že konceptuální umění je vhodnější pro RPG hry nebo podobné žánry. Ale je tak vzrušující, jak nám naše nové a zkušené kolegyně (zejména Annie, která byla naší první Concept Artist) otevřely oči a ukázaly nám nepopiratelný význam tohoto konkrétního oddělení.






Concept Art našel v našich hrách mnoho jedinečných využití a velmi pomáhá s propojením několika různých aspektů herního světa, aby do něj vdechl smysl pro realismus a život. Naši umělci jsou navíc schopni vytvářet mnohem přesnější grafické návrhy a aktiva, což nabízí neocenitelnou podporu ostatním týmům a snižuje tlak z jejich ramen. 

Zde je několik příkladů spolu se screenshoty toho, co koncept umění zahrnuje v našich hrách:

Herní reklamy, billboardy a bannery









Herní značky a jejich jedinečná loga, názvy a skiny pro přívěsy/dodávky/auta






Herní řetězce rychlého občerstvení a jejich reklamy a další prvky, jako jsou totemy, bannery, průjezdní stánky, loga










Herní čerpací stanice







Kromě všech těchto příkladů je (a může být) také příležitostně používáno nějaké úžasné umělecké dílo pro naše mikrostránky a jejich extra a při pohledu do budoucnosti bychom mohli také otestovat vody vytvořením speciálních plakátů nebo jedinečných sběratelských edic artbooků. Podobně jsou dovednosti našich kolegů někdy testovány při vytváření originálních návrhů triček určených pro nová rozšíření map.






V současné době jsou v SCS Software 4 Koncepční umělci (2 pro ATS, 2 pro ETS2) a se všemi jsme si sedli, abychom jim položili pár osobních otázek o jejich povinnostech a jejich názoru na tuto konkrétní pozici a práci v SCS jako celku. Zde je shrnutí všeho, co museli říct ze svého pohledu!

Annie


Byla jsem přijata v lednu 2020. V té době jsem byla jediným 2D umělcem pracujícím v aktivech, takže jsem byla zapojena jak do ATS, tak do ETS2. Pozice byla zcela nová a nakonec, se stále se zvyšujícím množstvím pracovní zátěže, která se stala příliš velkou pro jednu osobu, abych zvládla, jsem se přesunula k práci výhradně na ATS. Kromě konceptuálního umění pro značky, rekvizity a budovy pro ATS se také někdy zabývám navrhováním vzhledů nákladních automobilů, vzhledů vozidel, kosmetických předmětů a grafiky pro marketingové účely.




Podílela jsem se na vývoji Iberie, Colorada, Wyomingu, Montany a Texasu a pracovala jsem také pro přepracování Rakouska a Kalifornie. Také jsem navrhla mnoho rekvizit v DLC příslušenství kabiny ATS a ETS2. Moje oblíbené projekty, na kterých jsem pracovala, byly řetězce rychlého občerstvení pro ATS, rekvizity doplňků kabiny a pak... některé věci, které jsme ještě neoznámili (úšklebek).






To, co na své práci miluji, je obrovská škála úkolů, které mi přicházejí do cesty, stejně jako svoboda, která je mi předkládána. Také mě baví, aby se náš herní svět cítil reálnější a propojenější - kdykoli vytvořím novou značku, vždy přemýšlím o všech různých způsobech, jak bychom ji mohli začlenit do našeho světa. Na druhou stranu, nejnáročnější na mé práci je, když mám termín, který musím splnit, ale jsem úplně "zbankrotovaný" kreativně, pokud jde o mé nápady a představivost.






Pokud jde o software a hardware, který používám, v současné době pracuji v aplikacích Adobe Photoshop a Adobe Illustrator. Používám také grafický tablet - v mém případě malý Wacom Intuos Pro. I když nakonec bych ráda rozšířila svůj repertoár a pomalu se pustila do světa 3D modelování!






Pokud je něco, co chci navrhnout někomu, kdo chce pracovat jako 2D umělec pro společnost, která se na první pohled může zdát, že nemá potřebu 2D umělců, přihlaste se stejně. Přesně tak jsem byla přijatá do SCS - zavolala jsem HR, zeptala se, jestli hledají koncepční umělce, řekli jsem společnosti, co mohu dělat, a poslali jim můj svůj životopis a portfolio. I když mi bylo zpočátku řečeno, že v SCS není žádná taková pozice otevřená, byla jsem znovu kontaktována a o 3 týdny později a pozvána na pracovní pohovor, protože právě vznikla potřeba 2D umělce.

Adel





Byla jsem najata v lednu 2022 jako 2D grafický designér pro ETS2.

Nejvíce se mi líbí rozmanitost úkolů a úplná svoboda pracovního procesu. Také se mi líbí skutečnost, že v ETS2 je celá řada zemí, takže každá textura a umění, které navrhnete pro konkrétní mapové DLC, se bude lišit od ostatních kvůli kulturním rozdílům.




Ráda si představuji, jak by ten či onen objekt mohl vypadat, ale ze všeho nejvíc se mi líbí samotný proces vizualizace a schopnost využít svou tvůrčí stránku. Miluji část brandingu, představit si, jaké barvy by byly použity, jak budou vypadat reklamy a tak dále. Nejtěžší část, dost zajímavá, je představit si samotný koncept.

Nejdůležitějším softwarem pro mě je Adobe Photoshop spolu s Adobe Illustrator. Nedokážu si však představit, že bych dělala věci bez poslechu Spotify současně! Pokud jde o hardware, pracuji na PC, s Wacom Tablet a iPad.







Pro každého, kdo má zájem o vytváření uměleckých děl nebo konceptuálního umění, bych doporučila vyzkoušet a využít jakoukoli šanci získat práci v oboru. Neměli byste se vzdát, pokud chcete pracovat v herním průmyslu.


Petr


Do SCS jsem přišel z jiné herní společnosti jako 3D Artist, ale protože mám také dlouholeté zkušenosti s propagační grafikou, pomáhám také s 2D koncepty a designem aktiv. Kromě konceptuálního umění vytvářím také aktiva pro ATS, takže pracuji na DLC, jako je Colorado, Wyoming, Montana, Texas a další projekty, na které se můžete těšit!



Práce v SCS Software je různorodá, kreativní práce a jsem rád, že mám příležitost navrhnout cokoli nového a převést své nápady do designu loga, aktiv atd. Nejtěžší je však být kreativní každý den.




Pokud jde o software, používám Adobe Photoshop pro obecnou práci a další software pro vektorové a logo návrhy. 

Každému, kdo přemýšlí o tom, že se bude ucházet o tuto nebo podobnou pozici, bych poradil, aby se nebál a zkusil to. Dobrý umělecký koncept je vždy oceněn a mít možnost posunout ho do finální podoby v projektu je naprosto neocenitelné.


Karina


Do SCS jsem nastoupila v říjnu 2021 a převzala práci na ETS2 od Annie. Mé první úkoly byly věnovány především konceptuálnímu umění nových firem a redesignu některých starších značek. Postupem času se práce stávala stále více vzrušující. Dostala jsem šanci pracovat na nějakém konceptu pro čerpací stanice, autobusy, tramvaje a také na nových firemních značkách.                                                                        

Obzvláště mě baví rozmanitost práce. Vždy existují různé úkoly a výzvy. Nejlepší část konceptuálního umění pro mě je, když skutečně vidíte svůj design ve hře. Už to není jen obrázek, ale je to něco, co bude interagovat s naším světem ETS2 a bude svým způsobem skutečné. Nejtěžší je vždy najít rovnováhu mezi tím, co se mi líbí, co se očekává a jak věci vypadají v reálném životě.




V práci používám Adobe Photoshop, Adobe Illustrator a náš editor map, abych viděl, jak vypadá textura s jiným objektem. Pracuji také v Mayi, protože mám také nějaké zkušenosti s 3D.





Původně jsem se ucházela o 3D grafickou pozici. Později náš HR viděl mé 2D práce a pak mi byla nabídnuta 2D grafická pozice. Takže věřím, že to je to, co jste možná slyšeli mnohokrát, ale je to pravda. Pokud něco chcete, udělejte to, stejně pošlete svůj životopis nebo zavolejte do společnosti. Není žádný zločin v tom, že se jen zeptáte a nikdy nevíte, možná vás tato společnost právě teď potřebuje!



Rádi bychom vám všem poděkovali za přečtení tohoto masivního článku. Doufáme, že pro vás bylo zajímavé dozvědět se více o tom, jak se věci dělají v zákulisí, nebo, promiňte, pod kapotou. Víme, že tyto kousky herních světů milujete a uděláme vše pro to, abyste v budoucnu viděli více nových značek, řetězců rychlého občerstvení, reklamních aktiv ve hře, nových čerpacích stanic, společností a mnoho dalšího!

Vyhrazujeme si právo změnit, upravit, použít nebo vůbec nepoužívat žádný z obrázků zobrazených a prezentovaných v tomto článku. Většina z nich je míněna a používána jako inspirativní nebo ilustrativní aktiva během procesu vývoje našich her a DLC, ale ne jako příslib budoucího obsahu.


původní text/anglická mutace 

Under the Hood: Concept Art

ZDROJ: Blog SCS Software

Žádné komentáře:

Okomentovat